Jak powinna wyglądać kobieta według kontrolującego partnera?

24.11.2023

Avon startuje z nową kampanią edukacyjną na 16 Dni Przeciwko Przemocy i uaktualnia pierwszą antyprzemocową aplikację w Polsce – Avon Alert.

Przemoc domowa to nie tylko napaść fizyczna czy siniaki. To także pozornie niewinne komentarze: „Mówiłem Ci, nie lubię, kiedy się malujesz”, Czerwona szminka? Za kogo Ty się uważasz?”, „Dlaczego perfumujesz się do pracy? Na kim chcesz zrobić wrażenie?”, które dla wielu wciąż pozostają niezauważone. Dlatego też, pod honorowym patronatem Prezydenta m.st. Warszawy, Avon prezentuje nową kampanię edukacyjną na temat toksycznych relacji w ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy. Ponadto, marka uaktualnia pierwszą antyprzemocową aplikację w Polsce – Avon Alert. Od 25 listopada będzie ona dostępna do pobrania na telefon i poszerzona o dodatkowe wersje językowe, tak, by jeszcze więcej osób mogło z niej skorzystać.

Nowa wersja aplikacji, została wzbogacona o obsługę języka angielskiego i ukraińskiego. Będzie dostępna do pobrania już w listopadzie w sklepach Google Play i App Store. Dzięki temu, niezależnie od miejsca, więcej osób będzie miało dostęp do wsparcia na wyciągnięcie ręki.

   

Nowe badania, przeprowadzone przez Avon ujawniają, że co piąta Polka w wieku 18 – 32 lat twierdzi, że ich partner miał kontrolę nad ich wyglądem, a aż 54 proc. respondentek było świadkami tego, jak mężczyźni wpływali na make-up ich koleżanek czy mam. Co więcej, 12 proc. badanych przyznała, że w pewnych momentach obawiała się o swoje bezpieczeństwo z powodu zachowania mężczyzn, a co szósta z nich wykorzystywała kolorowe kosmetyki, by zamaskować ślady przemocy domowej. To alarmujące dane, które pokazują, że makijaż, który od lat uważany jest formę wyrażania siebie, dla niektórych staje się narzędziem do stosowania przemocy w związku i ukrywania trudnych doświadczeń.

Jednak jeszcze bardziej niepokojące jest to, że co czwarta osoba biorąca udział w badaniu, przyznała, że mimo bycia świadkiem sytuacji, w której partner wpływał na decyzje dotyczące wyglądu przyjaciółki lub rodziny, nie podjęła żadnych działań. Wynikało to głównie z tego, iż nie wiedzieli, że takie zachowanie jest rodzajem przemocy (24 proc.) oraz co powiedzieć, by pomóc (22 proc.).

W odpowiedzi na te wyzwania, Avon, w ramach swojej kampanii na 16 Dni Przeciwko Przemocy, która uzyskała honorowy patronat Prezydenta m.st. Warszawy, stworzył globalne video i serię grafik przedstawiających „look według kontrolującego partnera”. Materiały, które pojawią się w katalogach oraz na kanałach społecznościowych marki, mają zwracać uwagę na to, że kontrola nad wizerunkiem to nie tylko przejaw męskiej dominacji czy manipulacji w związku, ale także rodzaj przemocy domowej. By się od niej uwolnić, należy sięgnąć po pomoc specjalistów. Dlatego kolejnym elementem działań firmy, jest aktualizacja pierwszej antyprzemocowej aplikacji w Polsce – Avon Alert, która została stworzona w 2019 roku we współpracy z Fundacją Feminoteka.

Darmowa pomoc na wyciągnięcie ręki

Dzięki Avon Alert, osoba doświadczająca przemocy może w dyskretny sposób wezwać pomoc, skorzystać z bezpiecznej linii telefonicznej dla kobiet lub skonsultować się z psychologiem bądź prawnikiem przez całodobowy czat. Świadkowie przemocy w aplikacji dowiedzą się, jak reagować na niepokojące sytuacje i jak w dyskretny sposób mogą pomóc, gdy zobaczą lub usłyszą coś niepokojącego w swoim otoczeniu. W aplikacji znajduje się także lista domów tymczasowych, w których można szukać schronienia oraz informacje na temat rodzajów przemocy, jej skutków czy konsekwencji. To wszystko umożliwia lepsze zrozumienie problemu, z którym muszą się mierzyć osoby doświadczające agresji ze strony najbliższych. Avon Alert jest nie tylko źródłem wiedzy, ale również wsparcia, które pomaga podejść do trudnych sytuacji z większą pewnością siebie. Do tej pory skorzystało z niej już prawie 55 tys. użytkowników.

Więcej informacji na temat aplikacji i kampanii Avon Kontra Przemoc znajduje się na stronie:
www.AvonKontraPrzemoc.pl oraz www.avon.pl.

Informacje o Avon Kontra Przemoc

Misją Avon jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Świata wolnego od strachu i przemocy. W 2008 roku w Polsce firma zainicjowała kampanię Avon Kontra Przemoc. Działania podejmowane w ramach kampanii skupiają się na wspieraniu świadomości społecznej wokół tematu przemocy, edukacji oraz rozwoju i wdrażaniu programów prewencyjnych oraz pomocy bezpośredniej. Fundusze na realizację kampanii pozyskiwane są ze sprzedaży produktów Avon z Symbolem Nieskończoności. Dzięki środkom, które firma zebrała w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc, m. in. ponad 40 tys. osób skorzystało z pomocy Niebieskiej Linii. W 2019 roku Avon we współpracy z fundacją Feminoteka uruchomił pierwszą w Polsce aplikację przeciwprzemocową Avon Alert dla osób doświadczających przemocy i ich otoczenia. Rozpoznawalną inicjatywą kampanii jest coroczny bieg „Avon Kontra Przemoc” w podwarszawskim Garwolinie, który wpisał się na stałe w kalendarz miłośników biegania. Więcej informacji na stronie www.AvonKontraPrzemoc.pl. Kampanię Avon Kontra Przemoc można wesprzeć kupując produkty z Symbolem Nieskończoności dostępne u Konsultantek Avon oraz na www.avon.pl.

Kobiety wciąż wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc.

24.11.2022

My mówimy: „Możesz mi powiedzieć.”

Dziś rozpoczyna się międzynarodowa akcja „16 Dni Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet”, 25 listopada – 10 grudnia. Cały rok działamy na rzecz kobiet doświadczających przemocy, a dziś i przez najbliższe dni, szczególnie głośno będziemy mówić o tym powszechnym wciąż problemie.

Według policyjnych statystyk, w Polsce dochodzi od  1800 do 2300 gwałtów[1] rocznie. Z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że jest ich o wiele więcej – nawet 30 tys. To więcej niż mieszkańców ma Zakopane… Jednak statystyki nie obrazują całego problemu. Kobiety wciąż milczą, bo wstydzą się zgłosić gwałt z obawy, że to one zostaną obarczone winą. A to nie one powinny się bać, tylko sprawca.

„Nie idź tam”, „nie ubieraj się zbyt seksownie”, „sama się prosiłaś”, „po co tam poszłaś?” – takie słowa często słyszą kobiety, które doświadczyły przemocy seksualnej i molestowania. I choć żyjemy w XXI wieku, to wciąż winą za gwałt obarczane są ofiary, a nie sprawcy. Kampania społeczna „Możesz mi powiedzieć” porusza ten problem i stanowczo sprzeciwia się wiktymizacji kobiet. Akcję zainicjowała słynna wokalistka Ewelina Flinta. Avon, w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc, wraz z partnerami: Niebieską Linią, Fundacją Feminoteka i Amnesty International wsparł kampanię. Wspólnie chcemy zwrócić publiczną uwagę na problem przemocy seksualnej. Chcemy zainicjować realną zmianę w sposobie traktowania skrzywdzonych kobiet oraz upowszechniać numer Niebieskiej Linii (116 123), jako bezpiecznego kontaktu i bezpośredniego wsparcia dla tych, które doświadczyły tej tragedii i szukają pomocy.

„Naszą misją w Avon jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Świata wolnego od strachu i przemocy, w którym kobiety mogą czuć się bezpieczne, a w sytuacjach kryzysowych szybko znajdą wsparcie i profesjonalną pomoc. Od 14 lat prowadzimy kampanię Avon Kontra Przemoc, w ramach której przekazaliśmy już 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet. Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją realizowania naszej misji. Wspólnie chcemy powiedzieć głośne „NIE!” dla przemocy i wiktymizowania kobiet. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń.” – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Idea kampanii „Możesz mi powiedzieć” narodziła się po tym, jak Ewelina Flinta napisała emocjonalny utwór „Panno Chłód” dotykającą problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety.

Wiele kobiet doświadczających przemocy nigdy nie zgłasza tego problemu na policję. Z powodu strachu i wstydu milczą i cierpią. Dlatego tak ważne jest, by pokrzywdzone i świadkowie przemocy wiedzieli, gdzie zwrócić się po pomoc. Taką możliwość daje „Niebieska Linia” oferujące darmowe, profesjonalne, pełen zrozumienia i szacunku wsparcie. Współpraca „Niebieską Linią” trwa od 2011 roku. Od tego czasu udało się zrealizować wiele inicjatyw edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących przemocy oraz wspierających osoby poszkodowane. Do tej pory, dzięki dotacjom od Avon, ponad 40 tys. kobiet otrzymało pomoc, dzwoniąc na numer „Niebieskiej Linii”[2].

Kampanię Avon Kontra Przemoc można wesprzeć kupując produkty z Symbolem Nieskończoności dostępne u Konsultantek Avon oraz na www.avon.pl.


[1] https://pliki.avon.pl/web/uploads/Raport_final_CSR.pdf

[2]https://statystyka.policja.pl/st/przestepstwa-ogolem/przestepstwa-kryminalne/zgwalcenie/122293,Zgwalcenie.html

KONKURS FILMOWY

18.11.2022

W ramach kampanii Avon Kontra Przemoc Avon Garwolin już po raz piąty został sponsorem konkursu filmowego „Stop przemocy rówieśniczej, stop agresji wobec innych”, którego celem jest zainteresowanie młodych ludzi profilaktyką społeczną, a w szczególności tematem empatii, szacunku i otwarcia na drugiego człowieka, warunkujących pozytywne funkcjonowanie w społeczeństwie. Zadaniem uczestników jest nakręcenie krótkiego filmu poświęconego odpowiednim postawom wobec działań przemocowych, agresywnych i krzywdzących ich rówieśników. Najlepsze prace co roku zostają wykorzystane jako materiał edukacyjny w szkołach w powiecie garwolińskim. Organizatorami konkursu, wraz z Avon, są Komenda Powiatowa Policji w Garwolinie, Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie oraz Kino Wilga. Patronami przedsięwzięcia są Starostwo Powiatowe w Garwolinie i Urząd Miasta Garwolin.

KOLEJNA EDYCJA BIEGU JUŻ ZA NAMI

18.11.2022

W działania prowadzone w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc co roku aktywnie włącza się Avon Garwolin, wraz z lokalnymi władzami oraz społecznością. Od 2010 roku Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie oraz Stowarzyszenie Truchtacz.pl organizują bieg „Avon Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie”, którego sponsorem jest fabryka kosmetyków Avon Operations Polska. Wydarzenie na stałe wpisało się już w kalendarz najważniejszych ogólnopolskich biegów oraz regionalnych imprez charytatywnych.

Jak co roku, wydarzenie i tym razem przyciągnęło biegaczy, nie tylko z Polski, ale i innych krajów, którzy 19 czerwca zameldowali się na starcie. Do przebiegnięcia były do wyboru aż 3 dystanse:

  • 2 km biegu rodzinnego, który pokonało ponad 150 osób,
  • Bieg na 5 km, który był nowością w tym roku,
  • Bieg główny na 10 km, w którym zwyciężył Bonifacy Wambua (Athletics Kenya) pokonując trasę w 30 minut i 48 sekund. Najlepszą kobietą została Ukrainka Lilia Fisikovici, która z czasem 34:06 zameldowała się na mecie jako 5. biegaczka.

Dochód ze sprzedaży przypinek ze Znakiem Nieskończoności, które znajdowały się w pakietach startowych dla uczestników, przekazywany został „Niebieskiej Linii” będącej placówką Instytutu Psychologii Zdrowia.

RACHUNEK PRZEMOCY – PODSUMOWANIE KAMPANII

18.11.2022

Przemoc ekonomiczną trudno rozpoznać nawet, gdy dotyka nas lub bliskich. Jako jedni z pierwszych w Polsce pokazaliśmy milionom ludzi ten lekceważony problem, znajdując dla niego dosadny symbol – rachunek przemocy.

Celem naszej kampanii „Rachunek przemocy” było budowanie świadomości, czym jest przemoc ekonomiczna i jak ją rozpoznać. Zależało nam, aby zerwać ze standardowym myśleniem o przemocy jako wyłącznie akcie napaści fizycznej. Symbolem kampanii stały się  więc pozornie zwyczajne paragony za codzienne zakupy. Na nich umieściliśmy upokarzające słowa, jakie słyszą osoby doświadczające przemocy ekonomicznej. Użyliśmy ich, by wystawić oprawcom „rachunek przemocy”. Paragony tłumaczyły, jakie formy przybiera przemoc ekonomiczna.

Przemoc ekonomiczna dotyka kobiety i mężczyzn, osoby niejednorodne demograficznie i psychograficznie. Aby jak najskuteczniej dotrzeć do nich z przekazem, prowadziliśmy kampanię w zróżnicowanych kanałach. W ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy ze względu na Płeć (25.11-10.12.2021) działaliśmy w Social Mediach oraz  mediach tradycyjnych – lifestyle i kobiecych, gdzie ukazały się artykuły edukacyjne o przemocy, wywiady z przedstawicielami Avon i Feminoteki. Byliśmy widoczni w warszawskiej komunikacji miejskiej z planszami informacyjnymi na 350 ekranach w autobusach ZTM Warszawa. W kampanię włączyło się ponad 20 działaczek społecznych oraz influencerek beauty/lifestyle, m.in. Sylwia Chutnik i Olga Kordys Kozierowska.

Partner kampanii – Bank BNP Paribas wykazał się wielką odwagą i zaangażowaniem, udostępniając dla kampanii bankomaty i ekrany TV w ponad 440 placówkach w całym kraju.

Dzięki odważnemu przekazowi kampanii i kompleksowym działaniom komunikacyjnym, osiągnęliśmy świetne wyniki, docierając do milionów Polek i Polaków (3 mln dotarcia w Social Mediach, 7 mln dotarcia online i 3 mln dotarcia w prasie).

Problem przemocy ekonomicznej nadal jest tematem tabu. Ciągle mamy dużo do zrobienia. Dołącz do nas i mów głośne „NIE!” dla przemocy ekonomicznej, i każdej innej.

#RachunekPrzemocy – rusza kampania przeciwko przemocy ekonomicznej

25.11.2021

https://avonkontraprzemoc.pl/rachunekprzemocy-rusza-kampania-przeciwko-przemocy-ekonomicznej/

Co 7. Polak akceptuje wydzielanie pieniędzy i kontrolowanie wszystkich wydatków przez partnera, a co 4., który doświadcza przemocy ekonomicznej, przyznaje, że jest to zjawisko powtarzające się w jego życiu1. Czy to normalne? Wbrew powszechnej opinii – NIE! O przemocy ekonomicznej i jej przejawach opowiada najnowsza kampania Avon Kontra Przemoc „Rachunek przemocy”, organizowana we współpracy z fundacją Feminoteka. Akcję wspiera także BNP Paribas Bank Polska S.A.

Przemoc ekonomiczna to poważny problem

Przemoc domowa nie zawsze pozostawia widoczne ślady na ciele, ale zawsze dotyka i obniża poczucie własnej wartości osób, które jej doświadczają. Raport „Ogólnopolska diagnoza zjawiska przemocy w rodzinie” z 2019 roku pokazał, że przemoc ekonomiczna pozostaje obszarem najmniej zrozumianym oraz trudnym do scharakteryzowania i rozpoznania. 14% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że „wydzielanie pieniędzy i kontrolowanie wszystkich wydatków, to przejaw gospodarności współmałżonka”. Co więcej, badacze wskazują, że występowanie przemocy w rodzinie nie zależy od statusu społeczno-ekonomicznego osób, które jej doznają, bo występuje ona zarówno w rodzinach w trudnej sytuacji materialnej, jak i dobrze sytuowanych.

Dlatego tegoroczna edycja kampanii Avon Kontra Przemoc – realizowana w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy ze względu na Płeć – ma na celu edukowanie kobiet i mężczyzn na temat tego, czym jest przemoc ekonomiczna oraz w jaki sposób może się ona przejawiać. Marka wystawia opresyjnym partnerom „Rachunek przemocy”, a osobom, które jej doświadczają, oferuje pomoc poprzez aplikację Avon Alert. Pozwala ona sięgnąć po bezpłatną i profesjonalną pomoc poprzez kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki lub całodobowy chat.

Celowe uzależnienie finansowe, wydzielanie, kontrolowanie, nadmierne krytykowanie wydatków, to przejaw przemocy. Niestety wciąż wiele osób, które doświadczają agresywnych, upokarzających zachowań w tym obszarze, nie wie, że ma prawo i może zwrócić się o pomoc. Poprzez naszą kampanię i działania edukacyjne chcemy to zmienić – mówi Joanna Piotrowska, prezeska fundacji Feminoteka.

Przemoc ekonomiczna to zachowania mające na celu kontrolę zdolności partnerki lub partnera do nabywania, utrzymywania i korzystania z zasobów ekonomicznych. O jej istnieniu w danej rodzinie może świadczyć: zakazywanie lub utrudnianie podjęcia czy wykonywania pracy, wydzielanie pieniędzy, domaganie się przedstawiania paragonów za codzienne zakupy, dysponowanie wspólnymi pieniędzmi bez konsultacji, branie kredytów i pożyczek bez zgody i wiedzy drugiej strony, zmuszanie do składania fałszywych zeznań podatkowych lub do upokarzającego proszenia o pieniądze oraz niepłacenie alimentów. Tego typu przemoc może prowadzić do niezaspokojenia czyichś podstawowych potrzeb życiowych, a w ostateczności znalezienia się bez środków do życia.

Zwracamy uwagę na problem przemocy ekonomicznej ze względu na to, jak mało się o niej mówi i jak nieświadome jej istnienia jest społeczeństwo. To kolejny krok w ramach naszych regularnych działań na rzecz pomocy osobom dotkniętym przemocą. W ich kontekście, i z okazji naszych 135. urodzin, przewidujemy także przekazanie w ciągu najbliższego roku 1,35 mln dolarów (globalnie) na wsparcie organizacji pożytku publicznego, pomagającym kobietom w walce z tym niesprawiedliwym zjawiskiem. Nie zapominamy także o naszych pracownikach. W ubiegłym roku wprowadziliśmy procedurę postępowania w przypadku przemocy zwaną Protokołem GBV, dzięki której osoby w trudnej sytuacji mogą skorzystać ze wsparcia Ambasadora ds. Przemocy lub otrzymać dodatkowy urlop – mówi Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna w Avon Cosmetics Polska.

Uzyskaj pomoc w bezpieczny sposób – Avon Alert

W 2019 roku Avon razem z fundacją Feminoteka uruchomili pierwszą przeciwprzemocową aplikację dla osób doświadczających przemocy – Avon Alert. Od początku jej istnienia skorzystało z niej 50 tys. użytkowników. Dostosowując się do ich potrzeb, Avon rozszerzył również platformę edukacyjną dostępną w aplikacji, dzięki temu użytkownicy uzyskali dostęp do większej ilości materiałów. W Avon Alert można także znaleźć specjalną mapę stworzoną w ramach współpracy fundacji Feminoteka, Antyprzemocowej Sieci Kobiet oraz osób indywidualnych. Znajdują się w niej miejsca z całej Polski oferujące wsparcie kobietom dotkniętym zjawiskiem przemocy.

image003-20211125-102125

Więcej informacji można znaleźć na stronie: avonalert.pl oraz avonkontraprzemoc.pl. Kampanię wspiera BNP Paribas Bank Polska S.A., wyświetlając na bankomatach i ekranach TV w 400 placówkach w całym kraju specjalne plansze edukujące na temat przemocy ekonomicznej i tego, gdzie można zwrócić się po pomoc. Co więcej, komunikacja o kampanii pojawi się w mediach własnych i social mediach banku.

bnpp_bl_q

1Raport „Ogólnopolska diagnoza przemocy w rodzinie”, przeprowadzony przez Kantar Polska dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, 2019.

Avon powołuje Ambasadora ds. Przemocy i rozpoczyna kolejną kampanię przeciwprzemocową

25.11.2020

660

Już 25 listopada rusza kampania Avon Kontra Przemoc „Mów o tym głośno!”, organizowana w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy ze względu na Płeć. Z tej okazji firma wprowadza procedurę postępowania w przypadku przemocy zwaną Protokołem GBV (ang. Gender-Based Violence), dzięki któremu pracownicy Avon w trudnej sytuacji mogą skorzystać ze wsparcia Ambasadora ds. Przemocy czy też otrzymać dodatkowy urlop. W ramach kampanii Avon przedstawia także 16 mitów, które pokazują, że przemoc może występować w różnych, często niezauważalnych formach.  

W tegorocznej kampanii „Mów o tym głośno!” Avon zachęca wszystkich do poruszania tematu przemocy, która wciąż dotyka co trzecią kobietę na świecie. Jest to ogromny problem także w Polsce. Do jego rozwiązania potrzebne są systemowe zmiany, które nie tylko zapewnią pomoc, ale także podniosą świadomość całego społeczeństwa. Avon od lat działa na rzecz poprawy sytuacji kobiet i przeciwdziałania przemocy. Zdając sobie sprawę ze złożoności tego problemu firma podjęła decyzję o wdrożeniu Protokołu GBV (ang. Gender-Based Violence). Dzięki temu pracownicy Avon doświadczający przemocy ze względu na płeć otrzymają kompleksowe wsparcie. 

W Avon od zawsze wspieramy kobiety w różnych aspektach ich życia: od przedsiębiorczości, po profilaktykę i zdrowie, a także w doświadczeniach przemocy. Widzimy jak ogromnym problemem jest dyskryminacja płciowa, która często przybiera z pozoru niedostrzegalne formy. Uważamy, że obowiązkiem każdej odpowiedzialnej firmy jest pomaganie i wspieranie koleżanek i kolegów w trudnej sytuacji. Dzięki wprowadzeniu Protokołu GBV pracownicy Avon doświadczający przemocy mogą skorzystać z możliwości pracy w elastycznym wymiarze godzin lub płatnego urlopuby mieć czas, aby poradzić sobie z trudną sytuacją. Każdy z nich może także liczyć na wsparcie specjalnego Ambasadora ds. Przemocyktóry nie tylko doradzi, ale także wskaże konkretne rozwiązania – mówi Agnieszka Isa, General Manager w Avon Cosmetics Polska.  

 

Co najważniejsze wszystkie działania podejmowanie w ramach Protokołu GBV podlegają ścisłym zasadom poufności, a Ambasador ds. Przemocy będzie na bieżąco doradzał i reagował na zgłaszane sytuacje oraz kierował pracowników do fundacji Feminotekaktóra udziela profesjonalnych porad psychologicznych i prawnych.  

To nie pierwszy raz, gdy firma Avon oferuje konkretne narzędzia wspierające osoby dotknięte problemem przemocy, jednocześnie zwracając uwagę na potrzebę dyskretnego i uważnego podejścia. Już w zeszłym roku firma Avon we współpracy z fundacją Feminoteka uruchomiła aplikację Avon Alert, która pozwala sięgać po pomoc w bezpieczny sposób. Teraz dzięki nowej aktualizacji użytkownicy zyskają dostęp do większej ilości materiałów, w tym także poradników postępowania w trakcie pandemii. W aplikacji dostępna jest także specjalna mapa stworzona w ramach współpracy fundacji FeminotekaAntyprzemocowej Sieci Kobiet oraz osób indywidualnych. Znajdują się w niej miejsca z całej Polski oferujące wsparcie kobietom dotkniętym zjawiskiem przemocy. Dzięki temu każda z nich niezależnie od miejsca zamieszkania, może w łatwy sposób sprawdzić, gdzie szukać pomocy.  

Jak podkreśla prezeska fundacji Feminoteka Joanna Piotrowska, aplikacja jest niezwykle przydatna w pandemii:  

Gdy w zeszłym roku pracowaliśmy nad Avon Alert nie zdawaliśmy sobie sprawy, że wkrótce będziemy ją testować w wyjątkowych warunkach. Bardzo szybko okazało się, że ze względu na izolację, wiele osób doświadczających przemocy pozostaje w domu ze swoimi oprawcami i nie ma możliwości skontaktowania się z naszą infolinią telefoniczną. Z pomocą przyszła aplikacja Avon Alert, której szata graficzna została zaprojektowana tak, by  wyglądała na jedną z wielu platform o tematyce kosmetycznej i nie budziła podejrzeń w przypadku kontroli telefonu przez sprawcęPozwala to kobietom skontaktować się z nami w dyskretny sposób i umówić konsultację w bezpiecznym momencie. Chcąc ułatwić dostęp do pomocy, zdecydowaliśmy się także na rozszerzenie platformy edukacyjnej w Avon Alert, by wszystkie niezbędne informacje znajdowały się w jednym miejscu. Dzięki temu kompleksowo możemy pomagać osobom znajdującym się w trudnej sytuacji nawet w czasie pandemii.   

W kampanii „Mów o tym głośno!” Avon zwraca także uwagę na szkodliwe przekonania panujące w społeczeństwie, które sprawiają, że wiele osób rezygnuje z sięgania po pomoc. Bardzo często osoby doświadczające przemocy spotykają się bagatelizowaniem problemu, a także podważaniem ich uczuć. W wielu przypadkach prowadzi to do fałszywego odbioru rzeczywistości, w którym agresja i manipulacja ukrywana jest pod pozorem troski lub ochrony. Systematyczne podważanie samooceny ofiar prowadzi do coraz głębszego uzależnienia ich od swoich sprawców.  

Warto obalić najważniejszy mit  przemoc występuje pod wieloma formami i nie dotyczy tylko agresji fizycznej. O wszystkich jej przejawach musimy dzisiaj mówić głośno, by dać siłę do działania osobom dotkniętym tym problemem – dodaje Joanna Piotrowska.  

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie: https://avonkontraprzemoc.pl  oraz w aplikacji Avon Alert https://avonalert.pl  

16-mitow_f

16-mitow_f2

16-mitow_f3

16-mitow_f4

Avon Foundation for Women przekazała 1 mln USD na walkę z przemocą domową. W Polsce wsparcie otrzymała Fundacja Feminoteka.

07.05.2020

Avon Foundation for Women przekazała 1 milion USD na rzecz 50 organizacji charytatywnych i pomocowych na całym świecie. W Polsce Avon wsparł działania Fundacji Feminoteka i rozpoczął kampanię #IsolatedNotAlone (pol. W domu, ale nie sama). Jest to odpowiedź Avon na wzrost liczby przypadków przemocy domowej, który zaobserwowano od początku kwarantanny, wywołanej pandemią koronawirusa.

Wsparcie w wysokości 1 mln USD trafi do ponad 250 000 kobiet i dzieci w 37 krajach świata. Wszystkie z tych osób doświadczyły w swoich domach aktów przemocy, które stały się częstsze od czasu wprowadzenia restrykcji społecznych, związanych z pandemią koronawirusa.

Avon wspiera kobiety od 130 lat, a obecnie nasza pomoc jest potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki nowemu mechanizmowi finansowania Avon Foundation możemy wnieść cenny wkład w życie zagrożonych kobiet i dzieci, które pilnie potrzebują ochrony przed przemocą domową na całym świecie – mówi Natalie Deacon, prezes Avon Foundation for Women. Avon od 15 lat wspiera organizacje pozarządowe, zajmujące się przemocą ze względu na płeć, a ich potrzeby nigdy nie były tak wyraźnie widoczne. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się i wesprzeć kampanię #IsolatedNotAlone Avon w odpowiedzi na gwałtowny wzrost przemocy wywołany przez pandemię koronawirusa – dodaje.

W Polsce Avon walczy z przemocą wobec kobiet, kontynuując współpracę z Fundacją Feminoteka. Wspólnie stworzyli pierwszą w Polsce aplikację przeciwprzemocową AVON ALERT, dzięki której osoby doświadczające przemocy lub jej świadkowie mogą w dyskretny sposób zgłosić się po pomoc.

W trakcie pandemii zwraca się do nas coraz więcej kobiet. Są „uwięzione” ze swoimi oprawcami w domu i często przeprowadzenie rozmowy telefonicznej może być dla nich niemożliwe. Dlatego proponujemy im rozwiązanie, jakim jest AVON ALERT, z którego mogą skorzystać zawsze, kiedy tego potrzebują. Zależy nam, by każda kobieta wiedziała, że nie zapomnieliśmy o niej i nie została sama z problemem przemocy – mówi Joanna Piotrowska, Prezeska Fundacji Feminoteka.

W ramach tego sojuszu Avon sfinansuje dalszą działalność infolinii pomocowej, poradni mailowej, a także uruchomienie grupy wsparcia online dla kobiet z doświadczeniem przemocy. Firma wpiera Feminotekę również w aktualizowaniu mapy miejsc pomocy dla kobiet doświadczających przemocy, a co za tym w pomocy w znalezieniu bezpiecznego miejsca. Przekazane środki umożliwią fundacji także pomoc w transporcie i niezbędnych zakupach, w przypadku gdy nie dysponują pieniędzmi.

Środki przekazywane przez Avon Foundation for Women finansują wiele różnych narzędzi pomocy, dostosowanych do realiów panujących w danym kraju. W Wielkiej Brytanii zostaną przeznaczone na rozwój wsparcia cyfrowego. W Indiach fundusze umożliwią świadczenie podstawowych usług w społecznościach wiejskich, w tym poradnictwa dla osób, które doświadczyły przemocy w domu. W Meksyku środki Avon Foundation pomogą National Shelter Network w zapewnieniu wsparcia materialnego i natychmiastowej ochrony około 3000 kobiet i dzieci.

logo_feminoteka

List do rządzących i ustawodawców. Zjednoczeni przeciw przemocy domowej

15.04.2020

baner-700x76

#IsolatedNotAlone

Zjednoczeni przeciw przemocy domowej

Do rządzących i ustawodawców:

Podobnie jak COVID-19, przemoc domowa nie uznaje granic geograficznych ani demograficznych. To cicha epidemia, która według szacunków dotyka 35 procent kobiet na całym świecie i często jest ukrywana za zamkniętymi drzwiami. Obecnie, w dobie pandemii koronawirusa, te kobiety i dzieci jeszcze częściej padają ofiarami przemocy domowej; to niezamierzona konsekwencja izolacji społecznej, w wyniku której ofiary zostały uwięzione w domu z oprawcami.

Organizacje non-profit pomagające kobietom odnotowały znaczny wzrost przypadków przemocy domowej, przez co rośnie zapotrzebowanie na wsparcie.

Organizacja ONZ Kobiety wzywa do tego, by pomoc osobom dotkniętym przemocą stała się priorytetem. W odpowiedzi na to, Natura&Co oraz jej marki Avon, Natura, The Body Shop oraz Aesop jednoczą siły z krajowymi i międzynarodowymi organizacjami działającymi na rzecz ofiar przemocy domowej. Prosimy, abyście zapewnili niezbędne wsparcie oraz pomoc kobietom i dzieciom zagrożonym przemocą w Waszych krajach, miastach i społecznościach – zwłaszcza tym dotkniętym wykluczeniem społecznym.

Wierzymy, że w ramach współpracy/w ramach naszych wspólnych działań należy podjąć następujące kroki:
1. Przekazywać fundusze na rzecz organizacji wspierających kobiety i dzieci zagrożone przemocą domową – takie jak schroniska, gorące linie i inne – i zapewnić rozszerzenie pomocy w razie wzrostu przypadków przemocy
2. Przypominać o przemocy domowej poprzez kampanie społeczne, aby problem ten nie był tematem tabu
3. Zapewnić niezakłócone funkcjonowanie schronisk dla ofiar przemocy domowej i znieść obostrzenia związane z izolacją dla ofiar, dla których pozostawanie w domu może być przerażającą perspektywą.

W Natura&Co wierzymy, że biznes może i powinien czynić dobro. Nasze cztery marki wspólnie stanowią największą na świecie sieć kobiet, łączącą ponad sześć milionów konsultantek i 40 tys. zatrudnianych przez nas kobiet z 200 milionami konsumentek w 110 krajach. Razem możemy wiele zmienić i to daje nam motywację do wspierania ofiar przemocy domowej dzięki kampanii #IsolatedNotAlone (pol. „W domu, ale nie sama”)

1. Fundacja Avon przekazała 1 mln USD grupom wspierającym ofiary przemocy domowej na całym świecie i podejmującym inicjatywy zapewniające bezpośrednie wsparcie
2. Avon, Natura, The Body Shop i Aesop przekażą schroniskom na rynkach lokalnych paczki ze środkami higieny osobistej oraz zaangażują klientów w lokalne zbiórki funduszy
3. Każda z marek będzie podnosić świadomość poprzez kanały w mediach społecznościowych, aby wspierać ofiary, ich przyjaciół i rodziny i zamieszczać porady dotyczące bezpieczeństwa

W tym nadzwyczajnym i trudnym czasie jesteśmy wdzięczni za wysiłki rządzących, przedstawicieli biznesu i społeczeństwa w celu chronienia nas wszystkich przed pandemią koronawirusa. Nie pozwólmy tylko, aby osoby dotknięte przemocą domową stały się niewidocznymi ofiarami tej potwornej sytuacji.

Solidarnie,
Natura&Co

natura-co-logo-lock-up

Wzrost przemocy domowej w trakcie kwarantanny

14.04.2020

baner-1920-210_2

Rozszerzanie się pandemii koronawirusa przyniosło niebezpieczny wzrost przypadków przemocy domowej. Aplikacja Avon Alert, uruchomiona kilka miesięcy temu przez Avon i fundację Feminoteka, w ciągu kilku tygodni kwarantanny odnotowała aż 38% wzrost liczby użytkowników. Niestety ten problem nie dotyczy tylko Polski. To samo zjawisko pojawiło się we wszystkich krajach, w których wprowadzono kwarantannę. Dlatego również globalnie firma Avon  chce wesprzeć kobiety, które są narażone na przemoc  

Firma rozpoczęła właśnie globalną kampanię „W domu, ale nie sama” (eng. Isolated Not Alone) i przekazała milion dolarów na organizacje wspierające kobiety na całym świecie.

Pozostanie w domu, ograniczenia poruszania się, czyli to co chroni nas teraz przed pandemią, wpływa niestety także na eskalację przemocy wobec kobiet. Poczucie bezkarności oprawców rośnie w warunkach ciszy i odosobnienia. Dom, który powinien być azylem, staje się miejscem terroru, z którego nie da się uciec. Kobiety doświadczające przemocy, szczególnie teraz
w warunkach pandemii są odcięte od świata i jeszcze bardziej kontrolowane, bardzo często nie wiedzą jak poprosić o pomoc.

Avon dostrzegając wzrost potrzeby niesienia pomocy kobietom ogłosił globalną kampanię
„W domu, ale nie sama” (eng. Isolated Not Alone), w ramach której przekazuje milion dolarów organizacjom przeciwdziałającym przemocy wobec kobiet i dzieci na całym świecie. W ten sposób firma razem z lokalnymi fundacjami chce realnie wpłynąć na losy kobiet wskazując im gdzie i w jaki sposób znaleźć profesjonalną pomoc. Jednym ze sposobów jest pierwsza
w Polsce przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert, która powstała przy współpracy Avon
i Fundacji Feminoteka. 38% wzrost liczby użytkowników aplikacji w trakcie kwarantanny świadczy o wielkiej potrzebie społecznej.

W Avon zawsze trzymamy się razem, bo wierzymy, że w każdej z nas tkwi niesamowita moc. W tym trudnym czasie, gdy zostajemy w domu, jeszcze bardziej niż zwykle powinniśmy pomagać sobie nawzajem i działać wspólnie. Codziennie wiele kobiet doświadcza przemocy, która nasila się w trakcie kwarantanny. Chcemy je wspierać w tym trudnym okresie, dlatego kierujemy do nich naszą kampanię „W domu, ale nie same”. Dzięki naszej aplikacji wszystkie osoby doświadczające przemocy mogą dostać fachową i dyskretną pomoc. Zależy nam, by każda kobieta wiedziała, że nie zapomnieliśmy o niej i nie została sama z problemem przemocy. podkreśla Anna Werstler, Dyrektor Marketingu w Avon Cosmetics Polska.

Pokrzywdzone kobiety lub świadkowie przemocy korzystając z aplikacji avon Alert uzyskają bezpłatną pomoc w wybrany przez siebie sposób – łącząc się z infolinią (tel. 888-88-33-88, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00) lub wysyłając wiadomość tekstową. Wówczas przedstawiciele Feminoteki kontaktują się z nimi w ustalonym czasie i wybranym sposobem komunikacji.

Co więcej, Fundacja Feminoteka wychodząc naprzeciw potrzebom kobiet w czasie pandemii uruchomiła także poradnię mailową. Stworzyła również wraz z członkiniami Antyprzemocowej Sieci Kobiet, które koordynują akcję One Bilion Rising Nazywam się Miliard Poland oraz wspólnie z osobami indywidualnymi mapę miejsc w Polsce, w których kobiety doświadczające przemocy mogą uzyskać potrzebną pomoc. Mapa jest dostępna pod adresem:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1fPmKMK7Rx3GdEO4M1qk9sh2GSybZaFb3&ll=52.346683864040514%2C18.28718164999998&z=7