Avon powołuje Ambasadora ds. Przemocy i rozpoczyna kolejną kampanię przeciwprzemocową

25.11.2020

660

Już 25 listopada rusza kampania Avon Kontra Przemoc „Mów o tym głośno!”, organizowana w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy ze względu na Płeć. Z tej okazji firma wprowadza procedurę postępowania w przypadku przemocy zwaną Protokołem GBV (ang. Gender-Based Violence), dzięki któremu pracownicy Avon w trudnej sytuacji mogą skorzystać ze wsparcia Ambasadora ds. Przemocy czy też otrzymać dodatkowy urlop. W ramach kampanii Avon przedstawia także 16 mitów, które pokazują, że przemoc może występować w różnych, często niezauważalnych formach.  

W tegorocznej kampanii „Mów o tym głośno!” Avon zachęca wszystkich do poruszania tematu przemocy, która wciąż dotyka co trzecią kobietę na świecie. Jest to ogromny problem także w Polsce. Do jego rozwiązania potrzebne są systemowe zmiany, które nie tylko zapewnią pomoc, ale także podniosą świadomość całego społeczeństwa. Avon od lat działa na rzecz poprawy sytuacji kobiet i przeciwdziałania przemocy. Zdając sobie sprawę ze złożoności tego problemu firma podjęła decyzję o wdrożeniu Protokołu GBV (ang. Gender-Based Violence). Dzięki temu pracownicy Avon doświadczający przemocy ze względu na płeć otrzymają kompleksowe wsparcie. 

W Avon od zawsze wspieramy kobiety w różnych aspektach ich życia: od przedsiębiorczości, po profilaktykę i zdrowie, a także w doświadczeniach przemocy. Widzimy jak ogromnym problemem jest dyskryminacja płciowa, która często przybiera z pozoru niedostrzegalne formy. Uważamy, że obowiązkiem każdej odpowiedzialnej firmy jest pomaganie i wspieranie koleżanek i kolegów w trudnej sytuacji. Dzięki wprowadzeniu Protokołu GBV pracownicy Avon doświadczający przemocy mogą skorzystać z możliwości pracy w elastycznym wymiarze godzin lub płatnego urlopuby mieć czas, aby poradzić sobie z trudną sytuacją. Każdy z nich może także liczyć na wsparcie specjalnego Ambasadora ds. Przemocyktóry nie tylko doradzi, ale także wskaże konkretne rozwiązania – mówi Agnieszka Isa, General Manager w Avon Cosmetics Polska.  

 

Co najważniejsze wszystkie działania podejmowanie w ramach Protokołu GBV podlegają ścisłym zasadom poufności, a Ambasador ds. Przemocy będzie na bieżąco doradzał i reagował na zgłaszane sytuacje oraz kierował pracowników do fundacji Feminotekaktóra udziela profesjonalnych porad psychologicznych i prawnych.  

To nie pierwszy raz, gdy firma Avon oferuje konkretne narzędzia wspierające osoby dotknięte problemem przemocy, jednocześnie zwracając uwagę na potrzebę dyskretnego i uważnego podejścia. Już w zeszłym roku firma Avon we współpracy z fundacją Feminoteka uruchomiła aplikację Avon Alert, która pozwala sięgać po pomoc w bezpieczny sposób. Teraz dzięki nowej aktualizacji użytkownicy zyskają dostęp do większej ilości materiałów, w tym także poradników postępowania w trakcie pandemii. W aplikacji dostępna jest także specjalna mapa stworzona w ramach współpracy fundacji FeminotekaAntyprzemocowej Sieci Kobiet oraz osób indywidualnych. Znajdują się w niej miejsca z całej Polski oferujące wsparcie kobietom dotkniętym zjawiskiem przemocy. Dzięki temu każda z nich niezależnie od miejsca zamieszkania, może w łatwy sposób sprawdzić, gdzie szukać pomocy.  

Jak podkreśla prezeska fundacji Feminoteka Joanna Piotrowska, aplikacja jest niezwykle przydatna w pandemii:  

Gdy w zeszłym roku pracowaliśmy nad Avon Alert nie zdawaliśmy sobie sprawy, że wkrótce będziemy ją testować w wyjątkowych warunkach. Bardzo szybko okazało się, że ze względu na izolację, wiele osób doświadczających przemocy pozostaje w domu ze swoimi oprawcami i nie ma możliwości skontaktowania się z naszą infolinią telefoniczną. Z pomocą przyszła aplikacja Avon Alert, której szata graficzna została zaprojektowana tak, by  wyglądała na jedną z wielu platform o tematyce kosmetycznej i nie budziła podejrzeń w przypadku kontroli telefonu przez sprawcęPozwala to kobietom skontaktować się z nami w dyskretny sposób i umówić konsultację w bezpiecznym momencie. Chcąc ułatwić dostęp do pomocy, zdecydowaliśmy się także na rozszerzenie platformy edukacyjnej w Avon Alert, by wszystkie niezbędne informacje znajdowały się w jednym miejscu. Dzięki temu kompleksowo możemy pomagać osobom znajdującym się w trudnej sytuacji nawet w czasie pandemii.   

W kampanii „Mów o tym głośno!” Avon zwraca także uwagę na szkodliwe przekonania panujące w społeczeństwie, które sprawiają, że wiele osób rezygnuje z sięgania po pomoc. Bardzo często osoby doświadczające przemocy spotykają się bagatelizowaniem problemu, a także podważaniem ich uczuć. W wielu przypadkach prowadzi to do fałszywego odbioru rzeczywistości, w którym agresja i manipulacja ukrywana jest pod pozorem troski lub ochrony. Systematyczne podważanie samooceny ofiar prowadzi do coraz głębszego uzależnienia ich od swoich sprawców.  

Warto obalić najważniejszy mit  przemoc występuje pod wieloma formami i nie dotyczy tylko agresji fizycznej. O wszystkich jej przejawach musimy dzisiaj mówić głośno, by dać siłę do działania osobom dotkniętym tym problemem – dodaje Joanna Piotrowska.  

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie: https://avonkontraprzemoc.pl  oraz w aplikacji Avon Alert https://avonalert.pl  

16-mitow_f

16-mitow_f2

16-mitow_f3

16-mitow_f4